انواع سرور HPE

انواع سرور اچ پی ای

سرور اچ پی چیست ؟

سرور که از نام آن مشخص است یعنی خدمت رسان در شبکه و متشکل از نرم افزارها و سخت افزارهای پیشرفته است. که قطعات مختلفی از جمله رم، فضای ذخیره‌سازی و پردازنده در آن تعبیه شده است. ظاهر هر سرور در نحوه‌ی قرارگیری آن در داخل رک تاثیرگذار است. سرور hp سری ProLiant از لحاظ ساختار به 2 دسته DL و ML تقسیم می شود.

خرید سرور hp

سرور hp در یک شبکه به سایر سوئیچ‌ها و روترها متصل می شود که مجموعه‌ی آن میتواند به صورت وب سرور و سرویس‌های مختلف در اختیار کاربران قرار گیرد. با کمک وب سرور میتوانید وب‌سایت‌های مختلف را مدیریت کنید، جستجو کنید یا با دیگر کاربران در فضای اینترنت ارتباط برقرار کنید.

سرور در دیتاسنتر هم مشابه شبکه محلی عمل میکند. به هر سرور یک آدرس IP اختصاص داده می‌شود؛ اما کاربران برای اتصال راحت‌تر از نام دامنه استفاده می کنند. وظیفه تبدیل نام دامنه به IP Address سرور مورد نظر را DNS سرور بر عهده دارد.

خرید سرور های hp

امروزه با پیشرفت تکنوژی یکی از تجهیزات ضروری برای شرکت و سازمان‌ها سرور است. سرورها با توجه به امکانات متنوع و قابلیت‌های گسترده‌ای که در اختیار کاربران قرار می‌دهند، باعث می‌شوند تا هرگونه کسب‌وکاری راحت‌تر و ایمن‌تر انجام گیرد. اگر به دنبال سرور مناسب، استاندارد با ویژگی‌های متنوع هستند باید خرید سرور های hp را در اولویت قرار دهید.

خرید سرور های اچ پی با توجه به ویژگی‌ها و مزایایی متنوعی که دارند، باعث می‌شوند هر کسب‌وکاری ارتقا یابد، برخی از مزایای خرید سرور اچ پی عبارتند از:

  1.  قابلیت پیکربندی سرور متناسب با بودجه، هدف و نیاز کاربران
  2.  توانایی کارآیی و عملکرد قابل قبول حداقل تا 10 سال
  3.  دارای قیمت رقابتی نسبت به دیگر تولیدکنندگان سرور و تجهیزات جانبی آن
  4.  توان انجام و پردازش بار کاری زیاد به‌دلیل بهره‌مندی از قابلیت High Work Load
  5.  امکان تعویض راحت قطعات حتی در زمان روشن بودن سرور به‌دلیل Hot Plug و Hot Swap بودن سرور

خرید سرورهای اچ پی

اولین قدم در خرید سرور های اچ پی باید اهداف و نیاز کسب‌وکارتان را مشخص کنید. برای این‌کار باید بدانید که سازمان یا شرکت‌تان در آینده با چه تغییراتی روبه‌رو است و چقدر رشد خواهد کرد؟ همچنین باید تعداد کارمندان و نوع نرم‌افزاری که با آن سرکار دارید را نیز مشخص کنید. لیست کردن این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا خرید سرور اچ پی به راحتی و با آگاهی کامل انجام شود. عمدتا سرور های اچ با توجه به نوع کارآیی به چندین نوع دسته‎‌بندی می‌شوند که رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  •  سرورهای هیبریدی یا HPE ProLiant Easy Connect که برای دورکاری انتخابی مناسب هستند.
  •  مدل‌های MicroServer در اندازه‌های کوچک، بی‌سروصدا و مناسب برای کسب‌وکارهای کوچک یا تازه تاسیس
  •  سرور Apollo یا XL که برای نصب نیاز به رک دارند و عمدتا برای محیط‌های کاری مبتنی بر هوش مصنوعی، پردازش دیتا، وب هاستینگ و … مناسب هستند.
  •  سرور Moonshot System مبتنی بر نرم‌افزار ایده‌آل برای محیط‌های دیتاسنتر
  •  سرور ابری مناسب برای محیط‌های مجازی‌سازی و ابری مانند مدل‌های DL360، BL660c، Synergy480 و …

مزایای سرور hp 

  1. سخت افزار داخلی این سرورها بسیار گوناگون و متنوع بوده اند، از این رو با بودجه در نظر گرفته شده میتوان بهترین کانفیگ سرور را که نیازهای اصلی  سازمان را برطرف کند تهیه نمود.
  2. قابلیت اطمینان بالا یا High Reliability از خاموش شدن سرور در بازده زمانی کوتاه جلوگیری می کند. این موردی است که از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین علت سرورها به گونه ای طراحی می شوند که بیشترین کارایی و اطمینان را داشته باشند.
  3. دیتاسنترهای استاندارد را میتوان محلی جهت نگهداری سرورها در نظر گرفت. طراحی سرورهای hp نیز کاملا مطابق با آخرین و به روزترین تکنولوژی این دیتاسنترها به پیش می روند.
  4. از دیگر مزیت هایی که سرور اچ پی میتواند برای کاربران داشته باشد این بوده که آن ها می توانند از قابلیت انعطاف پذیری نهایت بهره و استفاده را ببرند. انواع سرورها از این قابلیت برخوردار هستند تا با یکدیگر مطابقت پیدا کنند و با انواع تجهیزات شبکه و همچنین نرم افزارها ارتباط برقرار کنند.

تمامی گزینه های ذکرشده به خاطر مشخصات فنی هستند که در این سرورها به کار گرفته شده اند. از این رو اگر به دنبال یک شرکت فعال برای خرید سرور hp هستید،  باید به این مزیت ها و گزینه هایی که در کانفیگ سرور به کاربرده شده نیز توجه کنید.

آیا می دانید پر فروش ترین سرور hp کدام است؟

در زمینه خرید و فروش سرور hp سوالات مختلفی ممکن است به وجود بیاید. از رایج ترین سوالات در همین زمینه این بوده که کدام یک از سرورها توانسته درصد فروش بیشتری را به خود اختصاص دهد. در حال حاضر می توان گفت پر فروش ترین سروری که در بازار موجود می باشد، سرور hp DL380 G10 است که همراه با خود مشخصات فنی قدرتمندی را به خود اختصاص داده است.