HPE ProLiant ML Server سرور اچ پی ایستاده ام ال

HPE ProLiant ML Server سرور اچ پی ایستاده ام ال

سرورهایی که به حالت Tower یا ایستاده هستند به سرورهای ML یا Modular Line معروف می‌باشند و ظاهری شبیه به کیس کامپیوترهای معمولی دارند. اصلی‌ترین ویژگی سرورهای ML عدم وابستگی آن‌ها به فضای رک برای راه‌اندازی است.

سرورهای Tower در عین قدرتمند بودن جزء سرورهای مقـرون بـه صــرفه نیز به شمار می‌روند و برای پیاده‌سازی در محیط‌های کوچک و یا جهت استفاده در شبکه‌هایی که برای به اشتراک‌گذاری منابع در بین کاربران، می‌خواهند هزینه‌های کمتری را صرف کنند مناسب هستند. سرورهای ML جایگزین بسیار قوی برای کامپیوترهای شخصی خواهند بود.

سرورهای ML در مدل‌های ML10، ML30، ML110، ML150 و ML350 طراحی و به بازار عرضه شده‌اند. در میان مزیت‌های این سرورها می‌توان علاوه بر عدم نیاز به رک و اتاق سرور، به عدم نیاز به صرف هزینه‌های جانبی بالا نیز اشاره نمود.

یکی از دلایل موفقیت کمپانی اچ پی را می‌توان توجه به خواسته و نیاز کاربران دانست. این کمپانی در زمینه‌ی تولید انواع سرور در اشکال، سایز و مدل‌های متفاوت توانسته است به‌خوبی احترام به خریداران را ثابت کند. ارائه سرور در مدل‌های DL، ML، BLو… با سخت‌افزار، امکانات و قابلیت‌های متفاوت فارغ از هر مزایا و معایبی که دارند، توانسته‌اند خدمات منحصربه‌فردی در اختیار کاربران قرار دهند. یکی از سرورهای پرطرفدار سری Tower یا ML است که قصد داریم در این مطلب به معرفی کامل سرور HP ProLiant ML بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

سرور HP ProLiant ML چیست؟

سرور ML که مخفف Modular Line و به سرورهای ایستاده یا Tower شناخته می‌شوند. سرور HP ML ProLiant به‌دلیل پشتیبانی از کارت‌های توسعه فضای بیشتری را نسبت به سرورهای DL اِشغال می‌کند. عمدتاً سرورهای ایستاده برای مشاغل متوسط طراحی شده‌اند که نسبت به قیمت مقرون به‌صرفه و نیازی به رک ندارند. با این‌حال سرور ایستاده اچ پی انتخاب ایده‌آل برای مشاغل روبه‌رو شد است که سرعت، امنیت، کنترل از راه دور را در زیرساخت‌ها و عملکردهای ترکیبی از هوش مصنوعی و ابری را ارائه می‌دهد. سرور HP ProLiant ML دارای ارزش تجاری است که با پیکربندی ساده و بالا بردن بازدهی کاری، موفقیت هر کسب‌و‌کاری را تضمین می‌کند.