رم اچ پی RAM

رم اچ پی RAM

رم سرور اچ پی به عنوان یکی از مهم ترین اجزا است. که در هنگام پیکربندی و فروش سرورهای hp مورد توجه قرار می گیرد. در هنگام خرید رم سرور اچ پی باید براساس میزان احتیاج و بر مبنای حجم کاری خود رم مورد نیازتان را انتخاب کنید. قیمت رم سرور HP با توجه به موارد ذکر شده متغیر میباشد.

خرید رم سرور اچ پی

امروزه با گسترش حجم اطلاعات و اهمیت آن در مجموعه‌های بزرگ یکی از با اهمیت‌ترین سخت‌افزارها در سرور اچ پی رم ها هستند. انتقال اطلاعات از پردازنده‌ها به هارد توسط رم سرور انجام میشود. برای خرید رم سرور اچ پی به غیر از ظرفیت، می بایست به درگاه یا باس توجه کنیم. یکی از موارد بسیار حائز اهمیت در هنگام خرید رم سرور hp انتخاب رم مناسب با هدف دستیابی به اطمینان حداکثری و عملکرد و بازده بیشتر میباشد.

رم سرور اچ پی با استفاده از فناوری HPE Smart Memory قبل از عرضه و فروش تست میشود و با استفاده از نرم افزار اختصاصی شبیه سازی در محیط های عملیاتی در سرورهای پرولیانت HP تنظیم شده اند. این مدل از حافظه به وسیله ی کمپانی اچ پی ارائه شده، که امکان پشتیبانی از نرم افزارهای مدیریتی را بهبود می بخشد و به عملکرد سرور کمک میکند. در هنگام انتخاب رم مناسب باید این فرایند را به کمک کارشناس شبکه و سرور انجام بگیرد که با توجه به نیاز شما نوع اسلات های رم و ظرفیت قابل پشتیبانی و سازگاری آن با مدل مورد نظرتان را به شما پیشنهاد میدهند.

راهنمای خرید رم سرور اچ پی

کمپانی اچ پی در نسل‌های مختلف سری HPE Proliant از مدل‌های مختلف بسته به نسل آن استفاده کرده است. در زمان خرید رم سرور اچ پی باید نسل سرور مشخص و با توجه به مدل آن رم سرور تهیه شود.

خرید رم سرور HP می تواند امکانات و مزایای زیادی را در اختیار کاربران قرار دهد که شامل ارتقای عملکرد و افزایش توان عملیاتی دیتا کمک میکند. این عملکرد باعث کاهش زمان پاسخگویی به تراکنش ها به کمک رم سرور hp که با سرور ادغام شده صورت می گیرد. همان طور که قبلا اشاره کردیم رم سرور اچ پی در یک فضای شدید عملیاتی تست و سپس برای فروش به بازار ارائه می شود. به این ترتیب از قابلیت های اطمینان و up time یا زمان حداکثری آن اطمینان حاصل میشود. نکته ی قابل توجه این است که رم سرورهای اچ پی برای دسترسی به حداکثر بهره وری طراحی شده اند و استفاده از آن باعث میشود که مصرف برق به شکل قابل توجه ای کاهش پیدا کند.

رم سرور های اچ پی در طبق گسترده ای ارائه شده اند که طیف وسیعی از ظرفیت ها را پشتیبانی میکنند که امکان استفاده از 4 گیگابایت از نوع RDIMM تا 128 گیگابیت از نوع LRDIMM را فراهم میکند. در هنگام خرید رم اچ پی دقت داشته باشید که رم مورد نظرتان از ویژگی های مثل جلوگیری از کراش و قابلیت عیب یابی برخوردار باشد.

اصطلاح DDR چیست؟

اصطلاح DDR یا مخفف آن Double Data Rate به این معنی است که نرخ انتقال اطلاعات یا داده دو برابر می‌شود. تکنولوژی DDR پس از SDR به‌وجود آمد و به آن حافظه موقت یا تصادفی نیز گفته می‌شود.

رم DDR4 در سرورهای G10 و G9

اولین بار در سرورهای HP Proliant G9 از رم DDR4 با سرعت 2133MHz و 2400MHz مورد استفاده قرار گرفت. بالاترین ظرفیت هر ماژول تا 128GB گیگ بود ولی در نسل Gen10 سرعت حافظه رم سرور به 2666MHz و 2933Mhz و ظرفیت با استفاده از تکنولوژی HPE Persistent Memory تا 512GB افزایش یافت.

در هنگام خرید یا فروش رم سرور hp باید براساس نیاز خودتان رم را انتخاب کنید. قصد داریم یکی از نمونه های رم سرور اچ پی را در ادامه مورد بررسی قرار دهیم. اولین تغییری که در رم DDR4 اچ پی در مقایسه با نسخه های قبلی مشاهده میکنیم بازه ی گسترده تری در زمینه سرعت و زمان بندیِ در دسترس بودن را در اختیار کاربران قرار می دهد. از دیگر ویژگی های آن کاهش مصرف برق و همچنین زمان تاخیر یا بیکاری نیز با کاهش مورد توجه ای روبرو شده است.

در مدل قبلی یا DDR3 تنظیمات سرعت کلاک یعنی که رم با چه سرعتی داده را بخواند و بنویسد فقط این امکان را داشت که یکی از حالت های ۱۳۳۳MHz ، ۱۶۰۰MHz ، ۱۸۶۶MHz را پشتیبانی کند. از طرف دیگر باید بگوییم که رم‌های DDR4 برای سرعت کلاک شان سقفی برایش قائل نشده اند برخی از مدل های DDR4 سرعت کلاک به 3000 مگاهرتز هم می رسد. همان طور که قبلا اشاره کردیم HPE DDR4 از یک فناوری منحصر به فرد هستند که در سرورهای نسل 9 و 10 کاربرد دارند.

سرورهای 10G چه مدل هایی از رم های DDR4 را پشتیبانی میکنند؟

رم سرور اچ پی که در نسل 10 ارائه شده از سرعت و پهنای باند بیشتری نسبت به رم های نسل قبلی برخوردار هستند. از مهمترین پیشرفت‌های این تکنولوژی در دسترس بودن، کارایی بالا و سرعت میباشد و همچنین از قابلیت Fault Tolerance نیز برخوردار هستند. در این نسل، نسبت به حافظه‌های نسل پیشین نرخ انتقال داده با افزایش 66 درصدی همراه بوده است.

رم سرور 16 گیگ HP 16GB PC4-2933 یک نمونه ی دیگر از رم سرورهای نسل 4 یا DDR4 با قیمت مناسب میباشد. که در هنگام خرید رم سرور اچ پی میتوان انتخاب کرد. این رم HP از باس و سرعت 2933 MT/s استفاده میکند و به عنوان بالاترین سرعت ارائه شده توسط سرورهای HPE ProLiant Gen10 ساپورت میشود.

سرور G9 چه مدل از رم های DDR4 پشتیبانی میکنند؟

سرور اچ پی G9 برای افزایش ظرفیت محاسباتی و سرعت بالاتر در سرویس های IT طراحی شده است. با توجه به اینکه هزینه ی ذخیره سازی در حال افزایش است سازمان های مختلف به دنبال راه حلی هستند تا این چالش را حل کرده و هزینه ها را کاهش دهند.

رم های DDR4 در سرور G9 نسبت به مدل های قبلی 14 تا 30 درصد سریع تر هستند و نسبت به مدل های قبلی 1 درصد کاهش خطا دارند. حجم رم ها 4 برابر شده و کارایی  در این نسل 37 درصد بیشتر شده است.

HPE Persistent Memory از دیگر تکنولوژی رم میباشد که در سرور G9 استفاده میشود. در حال حاضر بعضی از مدل های رم تا ۳۰۰۰ مگاهرتز کلاک ها را پشتیبانی میکنند.

انواع رم DDR3 در سرور های G6 , G7 و G8

در ادامه خرید رم سرور hp به معرفی انواع رم DDR3 خواهیم پرداخت نام کامل این نوع حافظه Double Data Rate 3 Synchronous Dynamic Random Access Memory میباشد. که با نام اختصاری DDR3 شناخته میشود. این نوع حافظه در حدود 40 درصد کمتر از DDR2 برق مصرف میکند. این حافظه به وسیله ی تکنولوژی 90 نانو متری ساخته شده که موجب میشود این نوع رم مصرف پایین تری داشته باشد.

در این مدل حافظه پهنای prefetch buffer به 8 بین رسیده است. prefetch buffer به عنوان یک حافظه ی نهان، که برای نگهداری و ذخیره ی اطلاعاتی که به آن نیازی نیست استفاده میشود. این امر باعث شده که جوابگویی و قدرت پردازش اطلاعات در رم ها ارتقا پیدا کند. سرعتی که این رم ها در اختیار کاربران قرار می دهند برابر با 400-800 مگاهرتز است. از دیگر ویژگی های این نوع رم سرور اچ پی  ایجاد پهنای باند 800-1600 مگاهرتز است که در انجام فعالیت های گرافیکی نقش مهمی را ایفا میکند.